Alla inlägg under augusti 2008

Av madeleine jansson - 20 augusti 2008 12:23

Lästa i dagbladet i dag om en lite kattfamilj som är övergiven..Förstår inte folk som kan göra så:/  http://dagbladet.se/nyheter/timra/1.102923

Av madeleine jansson - 20 augusti 2008 11:46

Igår hadde vi fullt hus här hemma:)Först kom malla ut med sina 2hundar..:)Mysigt,vi surra lite och var in i spökhuset här ovanför och kolla på alla grejjor som fanns där..:)
Sen kom även vilma och martin,men dom var bara här en sväng..

och sen lite senare kom det 2st som kolla på katterna...och dom tyckte båda var så söta att dom inte kunde bestämma sig,så dom skulle höra av sig...

och nu har jag nyss vaknat,och väntar på att vilma ska komma och göra mej sällskap eftersom hon han knappt vara här nått igår..:)

Av madeleine jansson - 19 augusti 2008 13:55

Här bara spöregnar det..Skitväder..:/ Har iaf fått hem så jag kan plugga teori på datorn..så bara att sätta igång då..skulle behöva boken också men min är ju kvar på Sibylla:/

Av madeleine jansson - 19 augusti 2008 09:48

Vaknade av att telefonen ringde i morse..Det var en tjej som var intresserad av kattungarana och hon ville gärna komma och kolla på dom,så hon skulle komma ikväll..:)dom verka bli populära:P

Nu ska jag dricka lite kaffe!

och malla,när du vaknar ring mej...Har tråkigt!

:)

Av madeleine jansson - 18 augusti 2008 19:47

Och ni som undrar om jag har blivit hemmafru..Hehe..Nee,verkligen inte..

Men det har verkligen gått för långt tid utan jobb,vilket gör att jag blir MYCKET rastlös på dagarna...:) Men bakar bullar gör jag INTE om på ett bra tag,det tog ju HELA dan!!!:P

Vill verkligen ha ett jobbsvar nu:P Så man vet om man måste fortsätta söka jobb!!:)Men hoppas verkligen nått nappar..För jag orkar verkligen inte bara gå hemma nu och bara baka och städa ett hus på 200kvm!!!!!:)

Av madeleine jansson - 18 augusti 2008 14:18

Här kommer receptet gumman:)


Pajdeg

3dl vetemjöl

125g smör

2msk kallt vatten


Fyllning 1

500g nötfärs

gul löl

1påse taccokryddmix

1/2dl vatten

Fyllning 2

Jag blandar paprika och majs med 2dl creme fraiche..men du kan ju ta vilka grönskaker som helst som du gillar.


Hacka samman mjölet och smöret.tillsätt vattnet och arbeta ihop till en deg.Tryck ut pajdegen i en form.

sätt ugnen på 200grader.skala och hacka löken,fräs löken tillsammans med köttfärsen.tillsätt krydorna och vattnet.

Nagga och förgrädda pajskalet i ugn i ca 15minuter.häll sedan i köttfärsen sen fyllningen med cremefraiche blandat med grönsaker.strö sedan över riven ost.

Hoppas det smakar gumman:)

Av madeleine jansson - 18 augusti 2008 12:18

Sitter nu och dricker mitt härliga morgonkaffe..:)
Fick även  nyss ett samtal av en som var intresserad av annonsen jag lagt ut om kattungarna..Det bästa var ju att han ville ha båda 2..och vill ju hellst att dom kommer till samma familj..så nu är alla katter tagna,då vi ska behålla en..så känns skönt så slipper man tänka på det!


Av madeleine jansson - 16 augusti 2008 21:00

Nu ligger 2 av mina små bäbisar på blocket:)

http://www.blocket.se/vi/17661549.htm?ca=4_s

Ovido - Quiz & Flashcards